Reglement van de Schaakclub Holy
Schaakclub Holy is opgericht in 1977 door Koos van der Vaart en anderen.
De club is niet aangesloten bij de KNSB. We zijn geen rechtspersoon, vallen onder stichting NAUT.
We schaken in het ontmoetingscentrum De Bijenkorf, Reigerlaan 100. Tel. 010-4743066.
Volgens het reglement van NAUT kunnen 18 plussers (m/v) lid worden.
Per kwartaal vullen we een formulier in met de namen en van de leden. Dat is nodig voor de afdracht aan NAUT.
Jaarlijks wordt de contributie door de penningmeester vastgesteld.
De penningmeester zal de leden eind december benaderen en betaling vragen.
De betaling kan voor het gehele jaar of per kwartaal.
We spelen op dinsdagmiddagen, van 14.00 uur tot 16.00 uur. Graag aanwezig om 13.45 uur.
De wintercompetitie loopt van eind augustus tot juni.
Een computer-programma bepaalt wie tegen wie speelt.
Kun je een keer niet komen, dan s.v.p. tijdig, d.w.z. voor 11 uur op de speeldag, liefst de dag ervoor,
afmelden bij de wedstrijdleider per email (schaakclubholy@gmail.com) of telefoon 0104354679..
Niet- of te laat afmelden betekent een verliespartij.
De stand is te zien op onze website schaakclubholy.nl
De winnaars van de groepen waarin de wintercompetitie is ingedeeld
krijgen bij de start van het nieuwe seizoen een prijsje.
Ook organiseren we de Koos van der Vaart wisselbeker competitie.
Liefhebbers kunnen zich hiervoor melden aan het begin van het seizoen.
Het seizoen start met een simultaanwedstrijd tegen de sterkste clubleden en/of gastspelers.
Op de dinsdagmiddagen rond Kerst en Pasen wordt in groepjes van 4 tot 6 man gespeeld,
met een attentie voor alle leden.
Elke 5 jaar is er een lustrumtoernooi. In maart 2027 gaan we ons 50-jarig bestaan vieren!
In de zomercompetitie, van juli tot september,
ook op dinsdagmiddag, wordt geschaakt in groepjes van 4-6 man, 12 of 20
minuten per partij. U kunt er ook voor kiezen om 1 op 1 te spelen.
Afmelden hiervoor is niet nodig.
De wedstrijdleider vormt groepjes van de aanwezigen, liefst van ongeveer gelijke sterkte.
De uitslagen worden verzameld bij de start van de wintercompetitie wordt de winnaar bekend gemaakt.
Op donderdagmiddagen kan je komen spelen in de hal van de Bijenkorf.
Dat gaat buiten de competitie om.
Na de wedstrijd de stukken correct opbergen, en lege kopjes etc. naar de balie brengen.
Bij aanvang en na afloop helpen we elkaar met opstellen, opruimen en schoonmaken.
Het vrijwilligers-bestuur wordt gevormd door:
Voorzitter : Vacature
Wedstrijdleider : Dirk Brijs schaakclubholy@gmail.com
Penningmeester : Dick van Warendorp 010-4354679 schaakclubholy@gmail.com
Prijzenmeester : Vacature